Untitled-74578

کاهش حجم معاملات کریپتو

معاملات کریپتو
کاهش حجم معاملات کریپتو

حجم معاملات کریپتو در ماه ژوئن به پایین ترین سطح از سال 2020 کاهش یافت

طبق گزارش فیبورکس ، کوین بیس در حال حاضر تنها چهاردهمین صرافی بزرگ از نظر حجم معاملات کریپتو است که نسبت به رتبه چهارم در اواخر سال 2021 کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط CryptoCompare، حجم معاملات نقدی و مشتقات در سراسر صرافی‌ها بیش از 15 درصد از ماه می کاهش یافته و به حدود 4.2 تریلیون دلار رسیده است.

معاملات کریپتو
معاملات کریپتو

این نشان می‌دهد که بازار نتوانسته است از آسیب‌های تاریخی که در سه ماهه دوم سال جاری وارد شده، جبران کند.

کاهش حجم همچنان ادامه دارد

حجم معاملات کریپتو، که دقیقاً مشروط به جو گسترده تر بازار است، در ماه ژوئن بیش از 28 درصد کاهش یافت و به 1.41 تریلیون دلار رسید و به پایین ترین سطح مشاهده شده از دسامبر 2020 رسید.

وضعیت در ماه جولای خیلی بهتر نشد، زیرا حجم فعلی همچنان بیش از 15 درصد نسبت به ماه مه کاهش یافته است.

کیتی استاکتون، یکی از بنیانگذاران Fairlead Strategies، گفت که حجم ثابت و کم احتمالاً تا زمانی که بازار معکوس شود ادامه خواهد داشت:

با توجه به کاهش هیجان سرمایه‌گذاران در بازار نزولی دوره‌ای تا زمانی که قیمت‌های کریپتو از چرخه بازار نزولی خود خارج شوند، حجم کاهش یافته است، که می‌تواند ماه‌ها طول بکشد، می‌توان انتظار داشت که حجم پایین‌تر از حد متوسط ​​باشد.

در ماه ژوئن، قراردادهای آتی بیت کوین در گروه CME تنها به 29 میلیارد دلار رسید که پایین ترین سطح از ژوئیه 2021 است.

شایان ذکر است که ارز دیجیتال اولیه بدترین سه ماهه دهه گذشته را بسته است، زیرا بیت کوین در 1 ژوئیه زیر مرز 20000 دلار قرار گرفت.

در چنین شرایط نزولی، استراتژیست های جی پی مورگان حتی در روز پنجشنبه پیش بینی کردند که بیت کوین به سقوط خود ادامه خواهد داد زیرا میانگین هزینه تولید آن از 24000 دلار در ابتدای ژوئن به 13000 دلار در سطح فعلی کاهش یافته است.

کاهش شدید حجم معاملات – که به کاهش علاقه به ارزهای دیجیتال در بین سرمایه گذاران ترجمه می شود – در کاهش تسلط صرافی های پیشرو مانند کوین بیس منعکس شده است.

این غول آمریکایی در بحبوحه زمستان کریپتوهای جاری افت شدیدی در حجم تجربه کرد که در نتیجه از لیست 10 صرافی برتر ارزهای دیجیتال رتبه بندی شده بر اساس حجم معاملات خارج شد.

گزارشات نشان می‌دهد که در ماه ژوئن تنها 2.9 درصد از سهم بازار را در میان 30 شرکت برتر داشته است که نسبت به میانگین 3.6 درصد در سه ماهه دوم و 5.3 درصد در سه ماهه اول کاهش یافته است.

دان دولف، تحلیلگر Mizuho Securities ایالات متحده، اظهار داشت:

مسائل ساختاری در مدل کسب و کار آن را از رقابت با دیگر رقبا رنج می برد.

در میان نگرانی های فزاینده در مورد اینکه آیا مسیر سود طبق برنامه است، Coinbase تصمیم گرفت هزینه ها را کاهش دهد زیرا درآمد در سه ماهه اول سال 27 درصد کاهش یافت.

بعداً با استناد به تأثیرات محسوس رکود قریب الوقوع و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، 18 درصد از تعداد کارکنان خود را کاهش داد.

 

همچنین بخوانید :

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *